domingo prowadzi tutaj blog rowerowy

Góry Orlickie c.d. Hanicka i Anensky Vrch

d a n e w y j a z d u 100.10 km 22.00 km teren 05:48 h Pr.śr.:17.26 km/h Pr.max:52.00 km/h Temperatura:28.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:1190 m Kalorie: kcal Rower:Kross level A6
Sobota, 16 czerwca 2012 | dodano: 17.06.2012

Jeszcze raz Góry Orlickie.
Dzisiaj było ładnie i ciepło. Poszło dużo napojów w tym litr czeskiego piwa :)

Ciekawsza część trasy to: podjazd z Długopola Zdój do Poręby, Bartosovice, dojazd do czerwonej cyklotrasy i dalej już górą przez Hanickę, Anensky Vrch, Mezivrsi, Peticesti, szybki zjazd na dół zielonym pieszym, Bedrichovka, Przełęcz pod Uboczem, dalej szutrami na Młoty i do domu.

Widok z Poręby

i kolejne łubinowe łąki

Piękne łąki w Górach Orlickich

Wszędzie te bunkry...

Zasieki przeciwczołgowe (Hanicka)

Muzeum militarne (Hanicka)

Widoki z wieży (Anensky Vrch)

Kategoria Góry Bystrzyckie i Orlickie

FENIKS
| 14:49 czwartek, 21 czerwca 2012 | linkuj Świetna trasa a i zdjęcia super, pamiętam przejazd tą traską z dodatkowym odcinkiem ;) było co oglądać, właśnie co do bunkrów to mam mieszane uczucia jak dla mnie to powinny zostać po staremu bez odnawiana, bez upiększania tracą całkowicie właściwy klimat, urok a stają sie tylko ozdobą, takie moje zdanie.
domingo
| 05:48 wtorek, 19 czerwca 2012 | linkuj Odnowione bunkry też mi trochę nie pasowały. Ten świeży cement.
Mijałem się z mundurowymi w starej terenówce. Wszyscy w pełnym uzbrojeniu i rogalami na twarzy. Czesi mają fantazję.
Neratov rowerem już był, ale tę ścieżkę wzdłuż Dzikiej Orlicy i Kamieńczyk wezmę pod uwagę w najbliższym czasie, bo planuję wyjazd na Pastviny.
Dzięki za podpowiedź.
anamaj
| 21:41 poniedziałek, 18 czerwca 2012 | linkuj Piękna trasa, myślę, że w tym roku uda mi się podażyć twoim śladem.
ryjek
| 21:07 poniedziałek, 18 czerwca 2012 | linkuj Bunkry ostatnio pieczołowicie są odrestaurowywane. Z roku na rok coraz mniej ubytków, co z drugiej strony dziwnie wygląda, tak jakby niedawno je wybudowano. W tych górach często można spotkać żołnierzy Wermachtu jeżdżących na wozach bojowych, motorach, a nawet rowerach z czasów II wojny światowej - czaderski widok.
Piękna trasa, zapuszczasz się coraz dalej, teraz czas na Neratov i okolice Zemskej Brany z piękna ścieżka wzdłuż rzeki Divoka Orlice do Klasterec nad Orlici (powrót przez Kamieńczyk :) :) :)
pawelz4
| 08:12 poniedziałek, 18 czerwca 2012 | linkuj Zaczęło się lato w sumie, taka temperatura to nawet trochę za wysoka tym bardziej jak na taką odległość. Trzeba się przestawiać. Bunkrów i innych pozostałości pohitlerowskich rzeczywiście dużo, nie to co u nas.
domingo
| 07:25 poniedziałek, 18 czerwca 2012 | linkuj Umocnienia robią wrażenie i specyficzny klimat tych gór. Co kilkaset metrów zaglądają zza drzew omszałe budowle z betonu. Cześć z tych bunkrów została zniszczona po wojnie w ramach ćwiczeń.
Czeskie piwo tego dnia smakowało wyjątkowo.
pioter50
| 03:26 poniedziałek, 18 czerwca 2012 | linkuj Ależ ta setka pięknie lśni :).Mając takie umocnienia na całej granicy z Niemcami, Czesi oddali kraj bez walki.Może mieli rację.Hitler i tak wojnę przegrał a kraj pozostał prawie nie zniszczony.